Laiko planavimas

LAIKO PLANAVIMAS Šiuolaikinis gyvenimo tempas vis greitėja, o mes skundžiamės laiko stoka. Ką bedarytume, mums visuomet trūksta laiko. Laiko planavimas – menas, bet kartu jis tampa būtinybe kiekvienam  dirbančiam žmogui. Nuo ko reikia pradėti norint išmokti planuoti laiką? Norint planuoti laiką, reikia žinoti, kur tas laikas dingsta. Keletą dienų rašykite kada ir ką darėte. Tuomet galėsite pastebėti, kur dingsta Jūsų laikas. Tikėtina, kad pamatę savo stebėjimų rezultatus nustebsite.Planuojant laiką svarbu išsikelti tikslą, ką ir per kiek laiko norėsime pasiekti. Tikslą patogu suskirstyti į smulkesnes užduotis, kurios padės pasiekti tikslą bei mus tenkinantį rezultatą. Iškelti tikslai padeda išskirti prioritetines veiklas, o jos leidžia lengviau planuoti laiką. Dienotvarkę patogiausia susiplanuoti turint savaitės darbų planą, o šį – turint planą mėnesiui. Mėnesio planas gali būti metinio plano dalis.Rekomenduojame suformuluotus tikslus ir užduotis užsirašyti. Tai padės sukurti planą bei sekti, kaip sekasi siekti užsibrėžtų tikslų, o esant reikalui juos koreguoti. Štai keletas patarimų į ką reikėtų orientuotis siekiant kuo optimaliau susiplanuoti darbus bei negaišti laiko nereikalingiems ar tiems patiems darbams:

  1. Susitvarkykite savo darbo vietą. Tvarkingoje darbo vietoje Jūs sugaišite mažiau laiko ko nors ieškodami.
  2. Sudarykite sąrašą būtinų darbo priemonių, kurių Jums trūksta (rašikliai, žirklės, atsarginiai segtuvai, skylamušis, kompiuteriniai diskeliai ir t.t.). Įsitikinkite, kad visa, ko reikia, turėsite po ranka.
  3. Peržiūrėkite kompiuteryje esančius dokumentus ir susikurkite patogią Jums dokumentų rūšiavimo sistemą.
  4. Rūšiuokite dokumentus iš karto, neatidėkite jų “vėlesniam laikui”. Jei negalite darbo atlikti iš karto, suplanuokite, kada galėsite jį atlikti.
  5. Stenkitės darbus atlikti iki galo. Atidėti darbai, dokumentai ir kt. vėliau iš Jūsų pareikalaus kur kas daugiau laiko, nei jo reikėtų atliekant darbą iš karto.
  6. Kiekvienam darbui paskirkite laiką dienotvarkėje ir stenkitės jos laikytis. Pvz., skirkite 10-15 min. prieš darbą kavos pertraukėlei ir laikraščių peržiūrai, vėliau tam tikrą laiką elektroninio pašto žinučių peržiūrai ir atsakymams, gautų naujų dokumentų sutvarkymui.
  7. Sudarykite nebaigtų darbų ir darbų, kuriuos buvote atidėję vėlesniam laikui, sąrašą. Pradėkite vykdyti tuos darbus pagal sąrašą. Nesustokite, kol nebaigsite visų sąraše esančių darbų.
  8. Planuojant darbus geriausia sudarytą planą užrašyti. Užsirašę, ką ir kada turite padaryti, nebegalvokite apie visus darbus, o tik apie tai, ką ruošiatės daryti dabar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *