Įmonės įvaizdis atrankos metu

 Įmonės įvaizdis – tema, kuriai kiekviena organizacija skiria daug dėmesio. Reklamos strategija, jos turinys, bendravimo su klientais standartai – visa tai kiekvienai organizacijai aktualu ir svarbu.Organizacijos, kurių vardai gerai žinomi, neretai jau turi susikūrusios savo įvaizdį, kitos, mažiau žinomos kompanijos, jį kuria.         Šiame straipsnyje norėtume aptarti organizacijos kuriamą įvaizdį savo būsimiems darbuotojams bei kandidatų įvaizdžio elementus, skirtus organizacijai kaip potencialiam darbdaviui.        Organizacijos, rinkdamos naujus darbuotojus, neretai visą dėmesį koncentruoja į tai, kaip atsirinkti labiausiai joms tinkantį darbuotoją. Vykdant darbuotojų atranką svarbu nepamiršti, kad renkasi ne tik organizacijos, bet ir kandidatai į vieną ar kitą poziciją. Svarbu ne tik gerai ir tiksliai įvertinti kandidatus, numatyti jų potencialias galimybes ir galimą naudą organizacijai, bet ir mokėti pritraukti pasirinktus žmones. Juk gali atsitikti ir taip, kad Jums patikęs kandidatas atsisakys Jūsų pasiūlymo, nes susidarys klaidingą įspūdį!        Pirmą įspūdį apie įmonę kandidatai susidaro pamatę darbo skelbimą. Kokio jis dydžio, kaip pristatoma organizacija, kaip formuluojami reikalavimai kandidatams bei kaip pristatoma pozicija. Svarbu, kad skelbime būtų patraukliai apibūdinama organizacija, kad pozicija ir reikalavimai kandidatams būtų logiški, aiškūs ir atspindėtų darbo pobūdį. Paprastai darbo skelbimuose būna nuo 3 iki 8 išskirtų reikalavimų, nors jų skaičius nėra reglamentuotas.Pirmasis skambutis telefonu, kviečiantis atvykti į pokalbį, sudaro pirmą vaizdą. Paskambinus svarbu prisistatyti bei pasiteirauti, ar šiuo metu kandidatas gali kalbėti telefonu. Kalbėkite toliau tik jei kandidatas aiškiai pasakė galintis kalbėti. Priešingu atveju galite paklausti, kada galėtumėte perskambinti.  Nesvarbu, kokio lygio pozicija, kuriai ieškote žmogaus, tačiau jei skambinate kandidatui, vadinasi jis potencialus naujasis Jūsų darbuotojas, todėl svarbu, kad pokalbis jam paliktų malonų jausmą.Atėję į pirmą pokalbį kandidatai susidaro savo įspūdį apie kompaniją bei asmenis, su kuriais kalbėjo. Geri specialistai ilgai nebūna be darbo, o keisdami darbus neretai vienu metu gali turėti keletą pasiūlymų, todėl norint juos pritraukti, svarbu sudaryti gerą įspūdį.Iš to, kada darbdavys jį priima, ar vėluoja, ar susitikimo su kandidatu metu užsiima pašaliniais darbais, kandidatas daro išvadas apie tai, kokio lygio yra kompanija, koks jos požiūris į klientus bei darbuotojus, svarsto ar norėtų dirbti tokioje aplinkoje ar su tokiais žmonėmis.Pasikvietę į pokalbį kandidatą, paskirkite laiką būtent jam ir tuo metu neplanuokite kitų reikalų ar susitikimų. Apgalvokite, kur norėsite kalbėtis, ką papasakosite apie kompaniją bei apie poziciją.Pirmas pokalbis su kandidatu neturėtų trukti ilgiau nei 20 – 30 min. Jo metu svarbu susidaryti įspūdį apie kandidatą ir išsiaiškinti kandidato darbinę patirtį, motyvus ieškant darbo ir asmenines savybes, t.y. dalykus, kurie bus labai svarbūs ir gali įtakoti darbo rezultatus.Tam, kad pokalbis būtų efektyvus ir profesionalus, siūlome keletą patarimų:1.      Susitikimo metu paklauskite, ką kandidatas žino apie Jūsų įmonę (svarbu, kad būtų pasiskaitęs, pasidomėjęs, gal jis jau turi susidaręs nuomonę apie Jūsų įmonę) bei patys trumpai papasakokite apie savo įmonę bei poziciją, į kurią asmuo pretenduoja. Jūsų pasakojimas turėtų būti patrauklus kandidatams, bet kartu ir realus. Pabrėžkite įmonės stiprybes, bet paminėkite ir galimus pozicijos trūkumus.2.      Stenkitės pokalbio metu daugiau klausytis nei kalbėti. Jūsų tikslas – kuo daugiau sužinoti apie kandidatą ir įvertinti kiek jis tinka Jūsų siūlomam darbui bei Jūsų įmonei. Smulkesnę informaciją apie įmonę, darbą bei jo specifiką galėsite pateikti Jūsų pasirinktiems kandidatams pasikvietę juos į kitą pokalbį.3.      Patikrinkite kandidato profesines žinias ir įgūdžius, kurie svarbūs šiame darbe. Tam galite duoti nedideles užduotis arba pateikti klausimus apie buvusias arba galimas situacijas ir kandidato elgesį jose. Pavyzdžiui, „kaip elgtumėtės, jeigu gautumėte keletą sudėtingų užduočių vienu metu ir abi jas turėtumėte atlikti tuoj pat?“,  „kaip manote, su kokiais sunkumais galite susidurti….“ ir t.t.  4.      Įvertinkite, kiek kandidatas atitinka įmonės vertybes. Paklauskite apie kandidato lūkesčius bei karjeros planus. Ar jie neprieštarauja Jūsų įmonės lūkesčiams bei planams? Pvz., jei ieškote specialisto, kuriam artimiausiu metu nenumatote jokių galimybių kilti karjeros laiptais, tuomet Jums svarbu rasti žmogų, kuris neturėtų ambicijų po metų tapti skyriaus ar įmonės vadovu.5.      Pasikliaukite nuojauta. Ar Jums simpatiškas šis žmogus? Ar matytumėte tokį žmogų savo kolektyve bei savo komandoje? Ar jis pritaptų prie kolektyvo?Kartais vos pamatę žmogų galite suprasti, kad jis netinka Jūsų ieškomai pozicijai. Tokiu atveju su kandidatu kalbėkite trumpai. Galite pasiteirauti apie motyvus, paskatinusius dalyvauti šiame konkurse, apie darbinę patirtį. Jeigu Jūsų susidarytas įspūdis nesikeičia – šis žmogus netinkamas, ilgiau nekalbėkite. Pasakykite Jam, kada turėtų laukti Jūsų atsakymo. Nesakykite savo atsakymo iš karto.   6.      Pasižymėkite pastabas. Fiksuokite kandidato atsakymus į klausimus, elgesį bei kalbos ypatumus. Pastabos leis Jums lengviau prisiminti šį kandidatą ir jo ypatybes po to, kai susitiksite su visais kandidatais arba praėjus kuriam laikui.7.      Jei turite galimybes, kreipkitės į specialistus, galinčius atlikti psichologinius testus,  žinių bei įgūdžių patikrinimą. Šios procedūros padės išvengti nemalonių netikėtumų ir Jūs turėsite daugiau garantijų, kad pasirinkote teisingai. Tikrumo gali suteikti ir gautos rekomendacijos. Jas geriau surinkti patiems ir nepasikliauti vien kandidato atneštomis rašytinėmis rekomendacijomis. 8.      Nepasitikite testais? Siūlome Jums patiems juos išbandyti! Galėsite palyginti gautus rezultatus ir tai, ką pats manote apie save. Testų rezultatai Jums gali padėti atsirinkti tokias asmenines savybes turinčius kandidatus, kurie labiausiai tiks Jūsų komandai.Pirmo pokalbio metu kandidatui pristatykite Jūsų įmonę bei pačią poziciją. Kuo daugiauinformacijos kandidatui suteiksite, tuo tiksliau jis įsivaizduos būsimąjį darbą ir galės įvertinti savo norus ir galimybes. Svarbu, kad kandidatas tokį įsivaizdavimą turėtų, nes jam svarbu apsispręsti, ar Jūsų organizacija atitinka jo pageidavimus ir ar jis mato sau vietą bei galimybes augti.Nepamirškite, kad prieš Jus esantis žmogus ne tik potencialus Jūsų organizacijos darbuotojas, bet ir potencialus klientas. Tinkamai pristatyta informacija apie Jūsų organizaciją reklamuoja Jūsų įmonės vardą ir formuoja įvaizdį. Taigi, įvaizdis – kelio į sėkmę pradžia. Tam, kad sėkmė nenusisuktų, svarbu, kad kuriamas įvaizdis turėtų realų pagrindą didžiuotis savimi, įmone ar darbo kokybe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *